Hoe schokbestendig zijn smart/mobiele telefoons?

Hallo,

Bovenstaande vraag geeft al een indicatie, maar om precies te zijn vroeg ik me af of ze diezelfde schokbestendigheid verliezen wanneer ze bijvoorbeeld een jaar lang op een (theoretisch) constant draaiende wasmachine zouden liggen, die qua trillingen normaal gesproken wellicht ruim binnen de fabrieks marges liggen?

b.v.d. voor jullie evt antwoorden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Telefoons zullen hun schokbestendigheid niet verliezen, omdat ze geen actieve schokabsoberende onderdelen bevatten, zoals schokbrekers. De schokbestendigheid wordt voor een groot deel bepaald door (het materiaal van) de behuizing en het gezwicht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hallo Pedro, Dank je voor je antwoord.
Misschien kan ik de vraag ook zo stellen: Stel dat een gemiddelde telefoon ongedeerd blijft bij een val
van ongeveer een meter.
Blijft ie dan ook ongedeerd wanneer je die val van een meter zeg 1000 keer herhaald? Of ''verliezen'' ze die weerstand dan op een gegeven moment, ondanks dat die ''meter'' binnen de marge valt? b.v.d.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In beginsel zou de telefoon de 1000 keer wel moeten overleven, omdat de schokabsorberende delen niet slijten.