Het geluid van mn ipod is te zacht, kan iemand me helpen?

Heeft iemand een idee hoe je het geluid van je ipod opvoerd of verbeterd. Het is namenlijk nog steeds te zacht op de hardste stand.

Toegevoegd na 1 uur:
ik heb het niet over de oortjes maar over de speakers zelf. die van mij kan niet zo hard als iedere andere ipod.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K
Ritsuka
11 jaar geleden
Zijn je oren nog wel goed dan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
tuurlijk

Antwoorden (3)

Je kunt in het menu volume begrenzing aanzetten dit voorkomt dat je je oren per ongeluk aan een te hoog volume blootstelt. Maar het probleem zit meestal in de oordopjes. Sommige (lees slechte) oordopjes produceren heel zacht en onduidelijk geluid zelfs als je het volume op z'n hoogst zet. Dus als je dopjes van minder dan zeg 15 euro hebt zou ik daar eerst eens naar kijken. Probeer bijvoorbeeld eens andere dopjes of een andere koptelefoon.

Toegevoegd na 1 uur:
Als antwoord op de uitgebreide vraag: dan moet je toch echt bij de volume begrenzing kijken of bij de speakers. Voor speakers geldt een beetje het zelfde als voor de oordopjes hoe goedkoper de speakers hoe slechter en zachter het geluid. Als het speakers zijn met ingebouwde versterker kan die ook gewoon limiterend zijn voor de volume productie

Toegevoegd na 1 uur:
Nog een tip, als het zo'n klein rond speakertje is helpt het ook om ze in een bak of een pan te leggen, dan heb je een extra klankkast, maakt een hoop verschil
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
pas wel op... de volumebegrenzing bestaat niet voor niets!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
waar staat die begrenzing dan en trouwens met speakers bedoel ik degene die standaard in je ipod zit ingebouwd.
Heeft je baaterij nog wel voldoende "sap"? Laad je iPod eens helemaal op en probeer het dan nog en keer. Zit er een volumeregelaar op je oordopjes? Zo ja, die ook geheel openzetten. Als dat nook niet werkt even goede oordopjes van een vriend lenen en kijken of het dan beter is. Dan kan je altijd nog nieuwe oordopjes voor jezlef kopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is een idee om boxen te kopen die je op je boxen kan aansluiten voor een hard en beter geluid.

Je kan kiezen voor een box die je via je koptelefoon aansluiting verbindt. (bron 1) Dit is slechts een voorbeeld. Als je googled op '3,5 mm box' kom je ver genoeg :)

Je kunt ook kiezen voor een dockingstation.

Een iPod docking station is een accessoire voor de mp3-speler "iPod" van het bedrijf Apple, waarmee de iPod als hifi-installatie gebruikt kan worden. Daarvoor wordt de iPod eenvoudig op de connector van het met een versterker of luidsprekers uitgeruste apparaat geplaatst. Veel docking stations laden bovendien de accu van de iPod op of helpen bij de synchronisatie met de computer. De docking stations worden door verschillende fabrikanten en door Apple zelf aangeboden. (Bron 2)

In Bron 3 is een voorbeeld van een Dockingstation.

Ook dit is slechts een voorbeeld. Als je googled op 'dockingstation' kom je ook weer ver.

Veel succes!