Hoe kan ik zorgen dat er niet 112 gebeld word door mijn telefoon?

Hij staat op toets blokkade.
en dan doe ik hem in mijn broekzak of tas.
maar toch hoor ik de hulpdienst regelmatig
in mijn zak roepen.
ik wil dat niet.
en hun willen dat niet.
hoe stop ik het?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
17.7K

Het beste antwoord

Het is heel vervelend dat het gebeurd en dat het met je toestel kan.

Er zijn 3 opties:
# De telefoon geheel uitzetten
# Een hoesje aanschaffen zoals al is voorgesteld, met een hoesje is het vaak lastiger om nummers in te toetsen.
# De telefoon ergens anders dan de broekzak opbergen.

Doordat hekjes (#), 112, 911 en nog een aantal nummers direct te bellen zijn als de toetsblokkering erop zit, is het naar mijn weten niet mogelijk om deze belangrijke hulp-telefoonnummers uit te schakelen.

p.s. ik zie dat de nummers ook ingetoetst worden in je tas, weet je dat heel zeker, het lijk me namelijk zeer moeilijk om juist die toetsen in te laten drukken terwijl het toestel zich in de tas bevind (tenzij de toetsenblokkering op dat moment niet ingeschakeld staat + 112 het laatst gekozen nummer is of 112 als sneltoets in de telefoon staat)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja.
in mijn tas ook.
dat is wanneer ik ga sporten zwemmen.
dan drukt er wel een hand doek tegen aan.
het is een nokia 3310 zie ik in de gebruiks aanwijzing.
met pre paid
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wellicht kun je dan gebruik maken van de opties 1 & 2. Je kunt de tasjes eventueel nog wel bij een winkel krijgen of via een 2e hands website.

Andere antwoorden (4)

112 kan je inderdaad ook bellen als de blokade erop zit,

mischien helpt het wel als je een hoesje om de telefoon doet dan zijn de toetsen mischien wat minder gevoellig.

mischien kan je ook een ander nummer zelf intoetsen voordat je hem in je zak doet. bv een 5 als het dan gebeurt komt er 5112
14 jaar geleden
Verwijder de sneltoets voor 112 op je mobiele telefoon. Verwijder ook 911. Als je deze belt in Nederland wordt je doorgeschakeld naar 112. Verder, toetsenblokkering kan door beweging in je zak worden uitgeschakeld. Dan is het handig dat je geen strakke broek aan hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, dan kun je twee dingen doen, ofwel je verwijderd de 1 van het toetsenbord of je koopt een andere telefoon..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de meeste telefoons kun je in het menu instellen of een noodoproep kan plaatsvinden tewijl de toetsen zijn geblokkerd. Standaard kan dit namelijk niet! Dus even zoeken in het menu.