Als ik oplader met dezelfde specificaties koop, kan ik die dan gebruiken om mijn tablet op te laden (zie uitleg)?

Ik heb in amerika een Toshiba Excite 10 (16gb) gekocht.

Bij deze tablet kreeg ik echter een Amerikaanse oplader.

Aangezien de Toshiba niet in nederland verkocht word kan ik hier dus niet aan een nederlandse versie van de oplader komen.

De oplader heeft deze specificaties:
Toshiba PA3996U-1ACA
AC 100-240 V ( 50/60 Hz )
Voltage Provided 5.35 V
Power Provided 10 Watt
Max Electric Current 2 A

Als ik hem oplaad met een USB stekker die ik heb dan duurt het iets van 24 uur om volledig op te laden.

Als ik dus een USB oplader vind met dezelfde specificaties als deze oplader, kan ik daar dan gewoon mijn tablet mee opladen?

Of is het slimmer om een verloopstuk te kopen van Amerikaanse naar Nederlandse stekker? en zijn die in Nederland te koop?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Als alle specificaties (met name het aantal watt, voltage, en dat soort nummertjes) hetzelfde zijn, zou er geen probleem moeten zijn. Toch raad ik je aan de oplader naar een gespecialiseerde winkel (dixons is vaak goed) te brengen en daar te vragen of ze een bruikbare oplader hebben.

Verloopstekkers zijn in heel Nederland te koop bij de HEMA, je electronicawinkel en andere vergelijkbare winkels.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
paulus811
11 jaar geleden
Verloopstekkers van Amerikaans naar Europees koop je echt niet bij de Hema. Andersom zijn ze er wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ooh help, ik heb me inderdaad vergist. De verloopstekkers zijn in ieder geval wel online te krijgen.

Andere antwoorden (1)

U kan toch gewoon een Europese stekker aan uw oplader zetten !
En ja als u een oplader koopt met dezelfde waarden 5,35 a 6 Volt en 2 Ampère output kan u die zeker gebruiken.
Zelfs met een andere stroom output kan u aan de slag want het is eigenlijk alleen da spanning welke belangrijk is.
Met een lagere stroom bv 1 Ampère zal het dubbel zo lang duren als met een 2 Ampère output.