Kan ik een 64 GB microSD geheugenkaart gebruiken in mijn HTC EVO 3D ?

Hallo allemaal,

Graag zou ik het volgende willen weten.
Ik weet dat er microSD memory kaartjes tot max. 32 GB in de HTC EVO 3D kan. Dat ondersteunt hij.
Nu wil ik graag een 64 GB kaartje kopen en in 3-en delen, nl.
EXT2/3/4 wordt +/- 4 GB + 2x FAT32 van elk 30 GB.
Dan zou hij denk ik zo, dat hij twee schijven moeten kunnen herkennen. Maar theorie en praktijk zitten soms net iets anders in elkaar.
Heeft iemand dit geprobeerd, of ervaring ermee ?
Alvast mijn vriendelijke dank.

Mvg. Reza.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen idee, maar als dat werkt, hoor ik het ook graag. In theorie kan het trouwens zo zijn dat hij de 64GB wel gewoon pakt omdat de 64GB wel in de standaard valt. 64GB is nog zeldzaam, zeker toen jij de Evo 3D kocht. Ik kan me voorstellen dat het nooit in de marketing is opgenomen. Heb je de HTC helpdesk trouwens al gebeld om dit na te vragen? Die jongens weten waanzinnig veel over dit soort dingen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat wordt lastig, want FAT32 wordt ondersteunt tot maar 32 GB.Van af dan wordt het NTFS of EXT etc.

Het beste antwoord

Als ik het e.e.a. goed heb doorgenomen is het mogelijk dat een 64 GB kaart alszijnde fat32 in een Htc Evo werkt.

64 Gb kaart kan namelijk wel in fat 32 formaat geformateerd worden, doch dat gaat niet zonder omwegen.
Zie ook deze link;
http://www.pendriveapps.com/format-fat32-larger-than-32gb/
Deze beperking is dus overwonnen.

De Evo 3d kan zelf ook 64 Gb aan, tenminste als ik deze link mag geloven;
http://en.wikipedia.org/wiki/HTC_Evo_3D

Ik citeer;
"Storage
The Evo 3D features 4GB internal storage and a
pre-installed 8GB microSDHC card. Its microSD slot supports up to 64GB of additional storage."