Er zijn meerdere besturingssystemen zoals ios (apple) android blackberry rim en windows phone. En dan nog wat andere kleine spelers in het smartphone segment.
Ik zou in jouw geval niet voor android kiezen, omdat dat systeem niet de gebruiksvriendelijkheid van IOS en windows phone hanteert en toch soms vastloopt. De keuze ligt dus bij IOS of windows phone.
Als je een goede betrouwbare smartphone wil zou ik voor windows phone gaan. Wat mij vooral opvalt aan windows phone is dat het een heel erg stabiel systeem is, wat super gebruiksvriendelijk werkt. En ze hebben nu ook telefoons die nog geen 170 euro kosten (nokia lumia 610).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Persoonlijk ben ik het niet helemaal eens met het antwoord van Haelenaar.

Ik vind android wel een stabiel systeem. Waar je wel op moet letten is dat je een populair toestel kiest. Het is namelijk zo, dat Google android maakt, maar de telefoon-fabrikanten die android versie aanpassen voor elk model telefoon. Ook voor ondersteuning bij fouten is de telefoon-fabrikant verantwoordelijk.

Je kunt je misschien wel voorstellen dat fabrikanten niet voor elk toestel updates gaan uitbrengen, maar alleen voor de populaire. In ieder geval doet samsung dit wel.

Verder is het even wennen met android, maar lastig is het niet. Dit zal bij iOS (iphone) wel net zo zijn.
Daarbij is het natuurlijk zo dat Apple vrij duur is.