Hoe verwijder ik een (standaard geïnstalleerde) app van een android 4 toestel?

(Zonder te rooten.)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar waarom zou Facebook een _systeem_applicatie zijn??
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waaronder... jawel... Facebook! Die was al geïnstalleerd toen ik hem kocht :).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@thijs 2 hierboven:
Bij mij wel :).

Antwoorden (4)

Home screen:
Rechts boven 6 vierkantjes 1x aanlikken

De applicatie die je wilt verwijderen ingedrukt houden en naar het prullenbakje (midden boven?) slepen.

Klaar! =D
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb geen Android voor me; voel je vrij me aan te vullen ^^
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb rechtsboven geen 6 vierkantjes... Wel 16 kleine vierkanties onderaan. Als ik daar het bewuste icoontje ingedrukt houdt, verschijnt er niet ergens een prullenbakje... Ik heb de app wel 'uitgeschakeld' bij instellingen, maar ik denk dat ie nog steeds megabytes aan 't gebruiken is ergens op de phone...
Ga naar je instellingen.
Klik op Apps
Klik boven op Alles
Zoek de App op die uw wilt verwijderen, Je ziet hier 4 opties. In het geval dat verwijderen er niet tussen staat is het onmogelijk deze app te verwijderen.
Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij is het net als bij iOS niet mogelijk om standaardapplicaties van android te verwijderen, ook omdat deze bijna altijd delen bevatten die andere applicaties gebruiken. Neem bijvoorbeeld de "kaarten" app van Apple, Facebook gebruikt deze om de locaties op een kaart weer te geven. Als jij "kaarten" zou verwijderen, dan zou Facebook ook een stukje programma missen; dit resulteert bijna altijd in een crash!

Ga ervan uit dat standaard dingen niet verwijderd kunnen worden omdat het kernelementen van andere applicaties kan bevatten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, dit zal je niet lukken.
In ieder geval niet zonder root.
Je hebt namelijk geen rechten om in je systeem zaken te wijzigen.
Zie het maar als administrator in windows.
Vandaar dus de root, deze geeft je superuser rechten en maakt je eigenlijk tot administrator ( om in windows termen te blijven ).

Als je je toestel geroot had dan was het antwoord vele malen eenvoudiger geweest.
Dan was het gewoon root uninstaller installeren en verwijderen wat je kwijt wil.

Zonder root kun je alleen maar zaken verbergen, dus niet echt verwijderen maar verstoppen voor het oog.
Hiervoor zijn er leuke apps te verkrijgen, maar ook sommige launchers kunnen dit.
Zoek maar eens op launcher pro.
Naast het hebben van een leuke launcher kan je hiermee ook overbodige apps verbergen.