Hoe kan ik in het buitenland navigatie op mijn smartphone gebruiken zonder dat ik bij gebruik op kosten word gejaagd?

Ik wil in het buitenland op vakantie niet graag verdwalen. Ik wil daarom graag mijn smartphone kunnen gebruiken om te weten waar ik ben en hoe ik ergens heen moet. Ik wil echter niet dat er "onder water" vele Mb's over en weer worden verzonden zodat ik bij thuiskomst een rekening met vele nullen krijg. Wat kan ik het beste doen? Wie heeft er tips voor mij? Overigens heb ik het over lopen, niet over autorijden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (2)

In je instellingen mobiele data en/of data roaming uitzetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Navfree is een app voor de iPhone/iPad en Android-gebaseerde smartphones/tablets die gratis is en (bijna) net zo goed werkt als TomTom of Garmin.

ook op de Android Market/Play Store te vinden.

grote kracht van Navfree, laadt de kaartendatabase in het toestel, net als een TomTom. En dat betekent dat de telefoon geen dataverbinding hoeft te maken om de juiste weg te weten, maar voldoende heeft aan gps. En dat werkt sneller! Direct na het downloaden op de telefoon – even in de buurt van een wifi-verbinding blijven – vraagt Navfree van welke kaart(en) van OpenStreetMap u gebruik zou willen maken, om vervolgens heel West-Europa is, heel Noord-Europa en een goed deel van Oost-Europa gratis aan te bieden. Daarbij kan de echt fanatieke reiziger ook nog kiezen voor de aparte app Navfree USA, dat de Verenigde Staten ontraadselt. Alle kaarten laden kan, vooropgesteld dat u over een stevige sd-kaart beschikt, want alleen Nederland vreet al 900 MB.