Hoe kan het dat mijn Blackberry Bold niet meer zonder oplader kan?

Sinds een aantal weken valt mijn BlackBerry Bold 9700 na 5 minuten zonder oplader uit.

Toegevoegd na 1 week:
Voor de geïnteresseerde mensen, ik heb een nieuwe batterij aangeschaft, mijn oude batterij stond op ontploffen. Ik denk dat de batterij teveel in de lader heeft gezeten, en toen zichzelf opblaasde. Mijn nieuwe doet het prima. Maar toch wil ik iedereen bedanken voor de info.

Toegevoegd na 1 week:
Voor de geïnteresseerde mensen, ik heb een nieuwe batterij aangeschaft, mijn oude batterij stond op ontploffen. Ik denk dat de batterij teveel in de lader heeft gezeten, en toen zichzelf opblaasde. Mijn nieuwe doet het prima. Maar toch wil ik iedereen bedanken voor de info.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Kan ook zijn dat je software denk dat je accu leeg is.
Komt ook regelmatige voor bij android toestellen.
Ook al is de accu vol, dan nog zou het toestel het signaal kunnen krijgen dat hij leeg is en uitgaan.
M.a.w je battery moet gekalibreerd worden.

Hier een heel stuk over het hoe en wat;

http://forums.crackberry.com/blackberry-bold-9000-f83/how-re-calibrate-blackberry-battery-643307/
of
http://www.themobilerevolution.be/2011/05/methodes-instellingen-en-apps-om-je-batterijleven-te-verlengen/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Meestal is dit een probleem met de accu. Kijk of het met een andere accu wel goed gaat. Accu's hebben een soort houdbaarheidsdatum zeg maar. Zoek iemand met eenzelfde mobiel en wissel eens van accu :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe oud is je mobiel?

Misschien is je accu zo vaak opgeladen dat hij nu niet meer kan laden. Mijn accu van mijn TomTom is ook zo vaak gebruikt, dat hij het alleen doet als hij in de sigarettenaansteker zit. En bij mijn oude laptop ging mijn accu ook maar ongeveer 1000x laden mee.