App naar de Externe SD op een Android telefoon?

Hallo!
Ik heb sinds een week een Android telefoon en ik loop tegen een probleem aan waar ik geen antwoord op vind tot nu toe.

Mijn telefoon is een Samsung Galaxy Ace 2.
Hierin zit 4 GB intern geheugen, maar als ik kijk bij OPSLAG bij instellingen zie ik de volgende dingen staan:

SD kaart: 32 GB (mijn micro sim)
USB opslag 1,10 GB
Systeemopslag 1 GB

waar de rest van die 4GB zit weet ik niet?

Ik heb laatst een groot spelletje gedownload (Sims freeplay) en dat kan ik niet draaien wegens ruimtegebrek voor een update.

Ik wil dus de apps verplaatsen naar de 32GB SD kaart.
Ik heb een Appje gedownload: APP 2 SD en die ziet weer heel andere 'partities' dan 'OPSLAG' bij de instellingen!:
Intern: 1,2 GB
Extern: 1,1 GB ????
Vast: 1,2 GB

Wat zijn al deze dingen? Welke van deze is de USB opslag of de Systeemopslag, ik vind het zo verwarrend en ik begrijp ook niet wat dat externe geheugen dan inhoudt.. Ik heb met deze app geprobeerd een programma te verplaatsen van het telefoongeheugen naar de SD kaart, en dan zet hij de programma's van 'intern' naar 'extern' maar dat is dus gewoon een andere 'partitie' op het interne geheugen!

Ook gewoon via 'instelling' -> 'applicaties' kan ik een app verplaatsen naar een SD kaart, maar ook dan gebeurt precies hetzelfde, er wordt niets verplaatst naar de micro SD.

Kan iemand mij uitleggen of het uberhaupt mogelijk is om een app te verplaatsen naar een micro SD, heeft iemand hetzelfde probleem gehad en misschien opgelost?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Probeer eens: instellingen > applicaties > applicaties beheren > "klik nu op een applicatie" > "klik nu op verplaatsen naar sd kaart"

dit is.de manier hoe het werkt bij een samsung galaxy s plus. dus.misscien werkt het ook zo.voor jou
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Download eens titanium backup.
Behalve een backup maken kan deze ook apps verplaatsen naar je sd kaart ( nadeel, titanium heeft root nodig ).
Er zijn diverse andere tooltjes die deze truuk ook kunnen uitvoeren.
Zoek maar eens naar app2sd.
Doch die bevielen mij niet, maar dat is persoonlijk.