Kan ik mijn branded smartphone, unbranded maken?

Ik heb een branded Vodafone-toestel, maar erger me kapot aan al die Vodafone-troep. Zou ik mijn telefoon unbranded kunnen maken? En zoja, hoeveel kost dat ongeveer?

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K
capthavoc
11 jaar geleden
hoe oud is je toestel is hij simlock vrij ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan, ik heb het ooit eens gedaan met een Samsung Omnia en Blackberry, je hebt daar verschillende tooltjes voor. Eventjes zoeken op Google. Verdiep je er wel goed in!! En gebruik een laptop als je het gaat doen. Als de stroom uitvalt en hij nog niet klaar is zit je met een bricked phone en naar je garantie kan je fluiten (sowieso als je dit illegaal doet). Is je toestel ouder dan een jaar kun je hem vaak ook unlocken via je provider zelf. Of dan ook de software eraf is weet ik niet, hij is dan in ieder geval wel simlock-vrij

Antwoorden (1)

Als we het hebben over een android toestel dan is het met een paar kunstgrepen mogelijk.
Providers hebben nu eenmaal de rare eigenschap om veel van hun eigen software in een dergelijk toestel te zetten.
Nu is de truuk om deze te verwijderen.
Daarvoor zou je eerst het toestel moeten rooten.
Rooten is het toekennen van de hoogste rechten aan de gebruiker ( net als administrator op een windowsmachine ).

Hoe en waarmee is toestel en o.s. afhankelijk, handiger was geweest dat we wisten om welk toestel het gaat en op wat voor o.s. het toestel draait.
Ben er nu voor het gemak vanuit gegaan dat het een android toestel betreft.

Als je eenmaal je toestel geroot hebt dan zoek je op GooglePlay de app "root uninstaller", met dit tooltje heb je een krachtig stukje gereedschap in handen, dus een beetje terughoudenheid is hier best wel op zijn plaats.

Zodra je dat tooltje opstart zie je een lijst met apps, widgets en al wat meer wat er op dat toestel staat.
Deze kun je allemaal verwijderen, maar er wordt ook een optie geboden om het eerst te gaan backuppen.
Dat laatste is wel verstandig om te gaan doen, want weg is in dit geval echt weg.

Eventuele kosten?
Een klein kwartiertje aan tijd.

Succes ;)