Is een screenprotector voor de iphone 4 nodig?

Mijn screenprotector op mijn iphone heeft kleine luchtbellen en er zit stof onder denk ik hij blijft ook altijd vettig ook na het schoonmaken met een brillendoekje ofzo
Dus is het echt nodig z'n screenprotector?
Wat zijn de voor en nadelen ?

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Een screenprotector is heel persoonlijk. Je moet het namelijk zo zien. Je voorkomt krassen op je originele scherm. Echter de screenprotector krast veel sneller. Zo zul je dus veel sneller naar een scherm met krassen zitten te kijken. Verder is het aanbrengen van een screenprotector ook een heel secuur zaakje. Stofjes en luchtbelletjes zijn echt storende factoren als je die constant voor je scherm hebt.
De voordelen zijn uiteraard dat je originele scherm niet beschadigd en je de krassen die je oploopt op de screenprotector zitten en goedkoop kan verwijderen door er een nieuwe screenprotector op te plakken. De gevoeligheid met of zonder screenprotector blijft hetzelfde. Soms geeft een screenprotector ook een iets beter beeld.
Het aanbrengen van de screen protector kun je het beste doen in een vochtige omgeving. Daar zweven namelijk geen stofdeeltjes in de lucht die stiekem op je scherm vallen wanneer je de folie op je scherm aan het plakken bent. Ik doe dat dan ook in de badkamer met de warme kraan aan. Verder maak ik het scherm goed schoon en bevochtig ik het scherm met een vochtig doekje. Zo voorkom je dat de folie meteen vastplakt en kun je deze nog iets corrigeren. Verder moet je na het aanbrengen met een creditkaart of bankpas de luchtbelletjes eruit duwen. Dankzij het vocht tussen scherm en folie lukt dit ook vrij gemakkelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat er luchtbelletjes en stof onder de protector zit, heeft te maken met de manier van het aanbrengen van de protector. Voor meer informatie hierover raad ik je aan even te kijken op http://www.screenprotectorplakken.tk/

Een screenprotector is niet écht nodig, maar ik zie het wel als een voordeel ( mits hij er goed op is geplakt ).

De voordelen zijn natuurlijk dat het scherm veel minder snel kan beschadigen.
Krasjes komen op de screenprotector en niet op het glas.

Als de screenprotector er verkeerd op is geplakt kan het wel als heel hinderlijk worden ervaren.
Een ander nadeel kan nog zijn dat het touchscreen wat minder gevoelig word, waardoor je harder op het scherm moet drukken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zeker nodig. Ik heb al een kras in mijn iPhone 4S. Had ik er maar een screenprotector op gedaan...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toen ik mijn iPhone ontving heb ik er direct een screen protector op geplakt. Het grote voordeel ervan is dat ik me geen zorgen hoef te maken of het scherm van de telefoon beschadigd raakt. Dit kan namelijk heel gemakkelijk gebeuren, als je het de hele dag bij je hebt en steeds oppakt en weer neerlegt. Ik moet er niet aan denken dat ik het echte scherm zou kunnen beschadigen - ik zou er overdreven voorzichtig mee zijn.

Je moet wel heel nauwkeurig te werk gaan om het goed op te plakken, zodat je stofjes en luchtbelletjes voorkomt. Maar dan is het ook echt de moeite waard. Het scherm blijft gewoon gevoelig voor aanraking.

Ik maak het schoon met spray voor brillen en een brillendoekje. Dan komt het nog wel wat vettig over, maar het werkt wel. Ook gewoon een beetje bewasemen met je adem en dan over een zachte stof halen werkt prima.
Ik zou niet zonder kunnen/durven.