hoe zet ik de microfoon van mijn samsung galaxy ace weer aan?

ik heb nu net een week een samsung galaxy ace en heb vandaag een paar praat spelletjes geinstalleerd zoals talking ben talking jimmy hij deed het eerst heel goed maar nu na het eten doet hij het niet meer
elke kee als ik hem aanklik komt er: audio error could not acquire the microphone. if the problem persist, try restarting the device.
ik weet niet hoe ik dit moet veranderen kan iemand me helpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.8K

Antwoorden (1)

Dit komt wel eens voor als meerdere apps gebruik willen maken van je microfoon en dan "verslikt " hij zich enigszins.
Vandaar ook dat hij vraagt om het toestel te rebooten.

Als je dat gedaan hebt, dan probeer het volgende maar eens.
In je app drawer zit een app genaamd spraakrecorder probeer deze eens, of anders pak de app spraakgestuurd zoeken o.i.d.
Werken deze, dan is er niets mis met je microfoon.

Dan kan het gewoon zijn dat bepaalde spellen niet correct zijn afgesloten.
Doe dan als je klaar bent met een spel spelen het volgende.
Even de home ( de grote zwarte in het midden onder je scherm ) even ingedrukt houden totdat je een venster ziet van taakbeheer.
Druk hierop en selecteer dan rambeheer.
Klik vervolgens dan op "wis geheugen".
En daarna weer op de homeknop.

Mocht dat niet lukken dan "horen" we het wel...........