Als jij een telefoon die werkt zoals hij hoort te werken, zal dit niet zomaar gebeuren. Je zult dan je abonnement moeten voortzetten. Bij sommige providers kun je je telefoonabonnement wel 'afkopen', maar dit is prijzig.
Kun je er echt niet meer tegen?
- Koop een tijdelijke telefoon. Gezien je een aantal maanden van te voren een nieuwe telefoon uit mag zoeken is de overbruggingsperiode maar een dik half jaar.
- Schaf bij een andere provider een nieuw abbonement aan. Je hebt een nieuwe telefoon, maar je zit helaas tot januari 2013 nog wel aan je abbo vast, en hebt dus dubbele kosten. (Al kun je kijken of je je huidige abonnement (kosteloos) naar beneden kunt zetten. Maar ook dit is lang niet bij alle providers mogelijk.
Toegevoegd na 2 minuten:
Je moet dus echt een goede reden hebben om onder je abonnement uit te komen. Als het er alleen om gaat dat jij de telefoon niet fijn vindt, dan is het, helaas voor jou, niet hun probleem. Ze zullen ook zeker niet zomaar je abonnement beeindigen.
Maar als je dus wel een goede reden hebt, neem vooral contact op met de klantenservice.