Kan een sterkere telefoon-accu kwaad?

Beste lezers,

Ik krijg aankomende week een Samsung Galaxy S III binnen.

Nu is het vermogen van de accu/batterij altijd een veel besproken onderwerp en hier heb ik dus ook goed op gelet bij de aanschaf van mijn nieuwe telefoon. De galaxy S III kwam, onderandere op dit gebied. als beste uit de test.

Echter, nu is mijn vraag (wellicht voor in de toekomst) of het kwaad kan als ik er een sterkere accu/batterij in doe dan het origineel. Onderstaand vind u een link die naar een website toe gaat met het artikel dat ik voor ogen heb.

Ik stel deze vraag, omdat ik altijd een beetje voorzichtig ben met stroom en er zelf weinig van weet. Zo dacht ik bijvoorbeeld dat het niet goed was om (bijvoorbeeld) een 12V oplader te gebruiken voor een 5V accu. Waarom zou het dan geen kwaad kunnen om een sterkere accu in een mobiel te stoppen?

Hierbij de link:
http://www.mobielbereikbaar.nl/product/konkis-high-capacity-accu-set-white-accudeksel-samsung-i9300-galaxy-s-iii

Bij voorbaat dank voor alle tijd en moeite.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.8K

Antwoorden (4)

Neen, kan geen kwaad, mits de voltage gelijk blijft. De sterkte van de batterij wordt uitgedrukt in Amperage-uur (dus de stroom). Batterij van die website kan je dus gewoon aanschaffen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Nou vraag ik me alleen nog af hoe ik dat moet zien. Ik denk ik plaatjes, maar klopt het dan als ik zeg dat de voltage de amperage verdeeld? Dus hetgeen wat te verdelen is, is simpelweg meer bij een sterkere batterij? Als je een betere uitleg hebt dan die van mij dan hoor ik dat graag ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een accu heeft ook een type nummer!
In principe zou het geen kwaad kunnen, let er wel op dat de nieuwe accu past en dat het voltage goed is.

Maar je kan dan wel een sterkere accu kopen, maar misschien is het beter om een powerskin te kopen. Een powerskin verdikt je telefoon wel iets, maar je hebt opeens wel twee keer zoveel batterij. Ik heb er zelf ook eentje en ik ben er ontzettend blij mee. Je kan hem als een hoesje over je telefoon heen schuiven als je weinig batterij hebt.

http://www.powerskin.nl/powerskins-c-258.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik mij niet vergis heeft uw Galaxy een 3,7 Volt batterij.
De standaard accu is een 1400 mAh de voorgestelde is een 3500 mAh, dat is dus meer dan een dubbel vermogen.
Een beetje uitleg:
1400 mAh = 1,4 Ah waarbij Ampère x uur (heure) = Ah
Theoretisch kan die batterij 1 uur lang 1,4 Ampère leveren, of 1,4 uur lang 1 Ampère.
Die 3500 mAh = 3,5 Ah dus 3,5 uur 1 Ampère.
Let wel dat die zwaardere accu meer tijd nodig heeft om terug op te laden.
In beide gevallen is dit een 3,7 Volt accu.

In eenzelfde toestel mag u dus een andere accu steken maar met DEZELFDE spanning (in Volt)

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is, zo niet laat maar weten wat u niet snapt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor de samsung galaxy s 2 is een extended battery kit uitgebracht door Samsung zelf.
Ik zou dus in de gaten houden of Samsung ook een batterij met extra capaciteit uitbrengt voor de galaxy s 3.