Kan je mobiel door andere telefoons leeg raken?

Tijdens gym hebben we een bak waar je je waardevolle spullen in moet doen, dus daar zitten ook zo'n 20 telefoons in. Dit is nu al de 3de keer dat ik m'n mobiel er (bijna) vol erin doe, en aan het einde van de les is die ineens (bijna) leeg. Normaal is die nooit plotseling bijna leeg, zou er een verband kunnen zijn? Of heet het een andere reden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Waarschijnlijk staat die bak dan in een koude omgeving. Accu's gaan sneller leeg door de kou en als je dan ook nog een kwalitatieve minder goede accu hebt met weinig mAH, kun je het wel vergeten.

Het licht dus niet aan de andere mobieltjes, maar de omgevingstemperatuur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
Li-Ion batterijen ontladen juist minder snel bij een koude omgeving.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lithium-ion-accu
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hangt er dan ook vanaf welke accu de vs heeft.
bamibal
12 jaar geleden
Vrijwel alle telefoons hebben een Li-Ion accu.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord! Het is wel altijd koud in die gymzalen, maar als m'n mobiel in de winter buiten is, heeft 'ie nergens last van.
Ik heb een samsung galaxy gio, trouwens, geen idee wat voor accu?
normaal zou dat niet kunnen, maar misschien duwt er een ander mobieltje op een knop waardoor hij belt of zo.

tips: zet je mobiel altijd helemaal uit. of laat hem in je broekzak of als je dat hebt in je kluisje zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor het meedenken, in het vervolg zet ik hem gewoon helemaal uit. Dat m'n mobiel gebeld heeft (of geactiveerd is) door andere is geen optie, en daar hoort die ook niet in 40 min. helemaal leeg te zijn.
Ik kan me voorstellen dat zo'n lading telefoons vlak bij elkaar met allemaal bluetooth aan helemaal gek worden en niet weten wie ze wel en niet detecteren. Aangezien bluetooth een stroomvreter is zou het zomaar kunnen dat hierdoor je telefoon een stuk sneller leeg gaat.

Je zou om te beginnen dus je bluetooth (en ook je wifi) uit kunnen zetten voor je de telefoon bij de club legt.

Uiteraard heeft helemaal uitzetten, zoals al gesuggereerd is, hetzelfde effect.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt! M'n wifi stond aan, en voortaan zet ik gewoon m'n mobiel uit.
Als het een metalen bak is dan kan het zijn dat de telefoon moeite heeft om contact te houden met het GSM-net.
De telefoon probeert dan regelmatig met maximaal vermogen het contact te herstellen, dit kost natuurlijk veel batterijvermogen.
Zet de telefoon in vliegtuigmode zodat alle zenders en ontvangers uit staan: 3G, Wifi, Bluetooth en GPS.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt! De bak is overigens van plastic.