Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Maak je gebruik van data met een routeplanner (tomtom of navigon) op je Iphone in Amerika?

Komende zomer ga ik op vakantie naar Amerika. Ik ga daar 4 weken rondreizen met de auto. Voorzien zijn van navigatie is dan wel erg handig. Navigatie daar huren is helaas erg duur. Nu heb ik een iphone en de navigon met kaarten voor amerika is in verhouding goedkoper dan een navigatiesysteem huren. Alleen moet ik dan betalen voor dataverbruik? Dan wordt het alsnog wel erg duur. Of is gps gratis?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

GPS is gratis.
Dus als je de kaarten op de mobiel hebt staan, zijn er verder geen kosten.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Utrecht
12 jaar geleden
Je kan het ook makkelijk zelf testen. Zoek eerst op je mobiel of de geheugenkaart de kaarten (zijn grote bestanden dus eenvoudig te vinden). En/of: zet je 3G (mobiel internet) uit en probeer met TomTom of Navigon te navigeren. Lukt dat heb je dus geen dataverbinding nodig.
TomTom maakt altijd gebruik van kaarten locaal opgeslagen.
Als je de TomTom app voor de iPhone neemt en dan met de kaarten van Amerika zijn er geen extra data kosten voor roaming. Als je bv ook HD traffic wilt, dan zal dit wel data kosten gaan opleveren (apart af te sluiten).
De TomTom app voor de vs en Canada is een 1,4 GB groot en kost 45 euro (verkrijgbaar via app store).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding