iPod upgraden met SHSHs?

Hallo,

Ik heb een iPod touch 4G met iOS 4.2.1 [Jailbreak]

Ik wil hem graag upgraden naar iOS 5.0.1

Omdat iOS 5.1 al uit is laat iTunes me niet meer upgraden naar iOS 5.0.1.

Ik heb nu de iPod van mijn zusje gepakt (iOS 5.0.1 [Jailbreak]) en daar de SHSH blobs van genomen via iFaith en een hier een signed IPSW van gemaakt.

Kan ik de gesigneerde IPSW van de iPod van mijn zusje gebruiken om mijn iPod (iOS 4.2.1) te upgraden naar iOS 5.0.1 ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

"SHSH files zijn UNIEK! (een soort Digitale Handtekening) gebaseerd op JOUW Model, S/N, Firmware etc.. je kan dus geen file van iemand anders (bv. internet) gebruiken.
Sinds Apple haar firmware niet meer digitaal ondertekend na 3.1.2 kan je alleen de SHSH files van 3.1.3 maken. Een restore of downgrade zonder een 'signed file' van dezelfde firmware heeft dus geen zin.
Dit alles vanwege het feit dat itunes eerst de apple herstel server op gaat en nagaat of jou firmware wel op het apparaat mag worden gebruikt als software herstel. Als hij goed gekeurd wordt stuurt het een file (shsh gebaseerd op huidig firmware) naar itunes. Heb je dat niet dan krijg je de melding dat de door jou gekozen firmware niet geschikt is voor jou appraat en dat je je apparaat niet kan herstellen."

Of te wel: Dat gaat hem niet worden, elke SHSH en gesigneerde IPSW file zijn verschillend aan elk apparaat.

http://www.onemorething.nl/community/topic/ipod-touch-2g-mc-model-jailbreak-ios-4/page/2