Is een enkele password beveiliging voldoende voor een app op een blackberry?

De ING-banking app is nu beschikbaar voor de blackberry en daarnaast heb ik ook een app met wachtwoorden.
Beide apps hebben wel hun eigen wachtwoord/pin beveiliging, maar is dit voldoende.
De ING app is een 5-cijferige pincode. En de passwords app heb ik voor snelle toegang, toch op een 5 letterige eenvoudig password gezet. Welke ik als toepassing ook op de PC gebruik.

Zal het nodig zijn om een 2e lijn van beveiliging op te zetten met bijvoorbeeld een patternlock app?
Wel dan een patroon die niet een duidelijk vingerafdruk-weg achter laat.

Uiteraard zal ik de mobiele app van ING laten blokkeren bij verlies van het toestel. En in de wachtwoorden app zitten niet de super belangrijke en veilige wachtwoorden (zoals voor bankieren). Die app (die ook op de bb staat), heeft wel een goed opgezet wachtwoord.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Veelal wordt een beveiliging opgebouwd uit 'iets dat je weet' en 'iets dat je hebt'.
Bijvoorbeeld een pincode/wachtwoord en een random reader of ander hardware gebaseerd token-ding.
Een enkele pincode lijkt me geen heel goede beveiliging.
Ik zou me kunnen voorstellen dat de app gekoppeld wordt aan de telefoon waar hij op draait, dat is al een stuk veiliger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De beveiliging van de app is beter dan van bijvoorbeeld de bankpas zelf. Het max bedrag per dag wat je bij verlies van het toestel plus code kwijt kunt raken is 1.000. Verlies je je pas plus code, dan kan de potentiele diefstal vele malen hoger zijn. Bovendien bestaat de code van de app uit 5 cijfers en die van een pinpas uit 4. En of het voldoende is, hangt vooral van de eigenaar van het toestel af. Laat je je telefoon overal slingeren en bazuin je de code rond op het terras, dan zijn tien codes nog niet voldoende.
paulus811