Wat houd een "rooted" android telefoon in?

En hoe weet je of hij "rooted" is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oja en wat zijn de gevolgen?

Het beste antwoord

Door het rooten van je Android kun je het maximale uit je smartphone halen. Extra snelheid, een langere batterijduur en meer aan te passen instellingen zijn de grootste voordelen van deze truc. Je krijgt ook toegang tot tethering, meer uitgebreide backup-mogelijkheden, extra thema’s en interfacetweaks. Die laatstgenoemde zijn zo goed, dat ik niet begrijp dat ze niet standaard in Android zijn opgenomen. Goede informatie over rooten krijgen kan weleens moeilijk zijn, aangezien veel sites onzin verspreiden. Tijd om de grootste misverstanden uit de wereld te helpen.

Lees meer: http://computerworld.nl/article/12520/alles-over-het-rooten-van-android.html&cp
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het besturingssysteem Android is gebaseerd op Linux. In Linux is de 'root' (Engels voor 'wortel' van een boom of andere plant) de basis van het hele besturingssysteem met daarin de belangrijkste bestanden en processen. Om echt wat te kunnen aanpassen aan Android zul je dus toegang moeten hebben tot deze root (een klein beetje vergelijkbaar met administrator rechten in Windows). Dit is niet standaard mogelijk bij Android telefoons en je zult dit dus eerst moeten forceren, wat bij verschillende toestellen op een andere manier wordt gedaan. Als de gebruiker toegang heeft tot de root dan is de telefoon rooted. Hoe je kunt zien of je telefoon rooted is weet ik niet uit mijn hoofd, maar als je hem zelf niet geroot hebt en het is geen tweedehands toestel dan kun je er vanuit gaan dat hij niet geroot is.

Als je aan de slag wilt gaan met het rooten van je telefoon, pas dan wel op. Je kunt je telefoon namelijk ook naar de knoppen helpen als er iets fout gaat.