Uit Finland
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Finland, ze maken van alles. Ik had een tv en jaren geleden kocht ik, in Finland al eens .....langlauflaarzen! Zijn nog goed!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De voorlopers van het moderne Nokia waren de Nokia Company (Nokia Aktiebolag), Finnish Rubber Works Ltd (Suomen Gummitehdas Oy) and Finnish Cable Works Ltd (Suomen Kaapelitehdas Oy).
In 1865 begon Fredrik Idestam een houtpulp molen aan de Ammerkoski rivier in het stadje Tampere in zuidwest Finland, toen nog onderdeel van het russische rijk.
In 1868 bouwde Idestam een tweede molen nabij de stad Nokia bij de Nokianvirta rivier. In 1871 hernoemde Idestam, de firma in Nokia Company.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het bedrijf is gevestigd te Espoo, Finland
in 1865 opgericht door Fredrik Idestam als molen voor houtpulp.later ging rubberproducten maken in het stadje Nokia.