Mag ik mijn samsung galaxy S2 opladen met een HTC of blackberry oplader?

Op de originele oplader van htc zit ook dezelfde aansluiting maar de ampere is 0.3 hoger..? Ook heb ik een blackberry oplader die ook een micro usb aansluiting heeft. Kan ik die er ook zomaar op aansluiten? of moet ik persé samsung opladers hebben omdat anders mijn batterij slechter wordt? ik heb namelijk maar 1 samsung oplader en heb er nog 1 nodig.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Kan je zonder probleem gebruiken, als de aansluiting hetzelfde is. Het amperrage wat er op staat is de maximale stroom waarmee de lader de batterij laadt. Als dit lager is dan de originele, dan duurt het iets langer totdat de batterij helemaal vol is.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij is 0,3 ampere hoger wordt er gezegd, dus zal hij juist iets eerder vol zijn. Een te hoge laadstroom zal niet goed zijn maar die 0,3 ampere is geen enkel probleem.