Hoe kun je samsung galaxy mini met android 2.3.5, geupdate via kies, (gingerbread) rooten en overclocken?

Ik weet dat er nadelen aanzitten, maar het is niet illegaal, en ik wil hem overclocken, heb gezocht naar verschillende sites. Alles was voor 2.3.4, niet voor 2.3.5! Ik weet bijna zeker dat de methode van 2.3.4 niet werkt. Dit stond ook op de sites/forums.
Ik heb op xda gekeken en heb linkje gevonden naar bestandje 1signed.zip, men zegt dat het werkt, maar er is geen andere site die hierop wijst, dus hier twijfel ik aan.
Weet iemand ook hoe je 2.3.5 kan overclocken? En of je ook weer terug kan gaan naar de kies-update, zodat als er iets gebeurt met het toestel dat je hem er weer terug naar kan zetten en je weer garantie krijgt, en is dit dan wel illegaal?
Ik hoop dat het zeer duidelijk gevraagd is, zo niet zeg dit dan even.

P.S kan de uitleg een beetje eenvoudig zijn? Ik ben niet echt een held in al die termen van stock rom en noem maar op. :D

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

om t rooten kun je een custom kernel erop zetten via odin, als deze kernel ook overclocken ondersteunt kan dat dus ook. Ik weet echter niet welke custom kernels er eventueel zijn voor een galaxy mini, daar zou je even naar moeten zoeken op sites als xda, of een nederlandse site androidworld.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat is een kernel? Hoe zet je die er op, en kan je hem er weer afhalen, voor bijvoorbeeld het updaten van firmware via kies?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kernel regelt batterij en kleuren en camera, snelheid en dat soort dingen, wat t exact inhoudt weet ik ook niet precies. zoek even op de forums die ik noemde hoe je het er precies opzet, want ik heb geen ervaring de galaxy mini