Is iphone 4s jailbreaken legaal? hoe zit dat dan met de garantie

Is iphone 4s jailbreaken legaal? hoe zit dat dan met de garantie??

en is die up to date met firmware?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Een Jailbreak op je iPhone is legaal. Apple had een rechtzaak verloren omdat ze graag hadden gezien dat het illegaal was.
Je garantie vervalt wanneer Apple merkt dat er een andere firmware (via jailbreak) op je iOs Apparaat draait. Maar dit is op te lossen door via iTunes weer te herstellen. Hierdoor blijven er geen sporen achter van de jailbreak.

Meestal komt een jailbreak na een nieuwe firmware. Daarna komt Apple weer met een nieuwe firmware met een oplossing om de jailbreak tegen te houden. Dus voorbeeldje:

iOS 5.0 is gekraakt. Apple brengt 5.0.1 uit om die jailbreak te voorkomen. Daarna gaan hackers weer 5.0.1 kraken en dan komt apple weer. Als het ware een kat en muis spelletje.

Dus je zou kunnen zeggen dat de firmwares meestal snel worden gekraakt. (een jailbreak komt meestal na een paar maanden, maar de extra's die een nieuwe firmware krijgt van apple worden ook toegevoegd door de jailbreak.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dus als ik gewoon mijn iphone jailbreak, en van gedachte verander en herstel via itunes, heb ik gewoon weer een legale firmware up 2 date zonder enige sporen van me verleden jailbreak?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja. Zodra je via iTunes herstelt blijft er nix achter op je iPhone en heb je een Apple Gecertificeerde Firmware.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus ook garantie?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ook je garantie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt je hebt de beste antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen dank.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ty!

Andere antwoorden (2)

Je kan hem niet legaal jailbreaken. Wel kan je hem jailbreaken en dan weer onjailbreaken dat je de jailbreak eraf haalt maar als ze daar achter komen rb je alsnog geen garantie. Maar maak je geen zorgen want een iphone kan nooit stuk gaan door te jailbreaken. Het ergste wat er kan gebeuren is dat je al je gegevens verliest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry hoor mensen ik geef alleen wat ik weet en daskash dat bedoel ik dat je je gegeven kwijt bent en hem ff moet herstellen
Jailbreaken is opzich niet illegaal, het punt is alleen wat je ermee in de toekomst gaat doen. Jailbreak je je iPhone omdat je gratis betaalde apps wilt downloaden? Of omdat je de beschikbare tweaks wilt gaan gebruiken?

Dus: jailbreaken is niet illegaal! Het vervolgens gratis installeren van betaalde apps wel, het installeren van tweaks en thema's niet.

Over de garantie kan ik je niets wijzer maken.