Waarom reageert touchscreen niet op leren handschoenen?

Als ik mijn iPhone buiten wil bedienen, moet ik eerst mijn leren handschoenen uitdoen. Raar eigenlijk, leer is toch huid?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Bij het capacitieve touchscreen van de iPhone wordt een laag materiaal gebruikt met een electrische lading. Een aanraking verandert de hoeveelheid spanning op een bepaald punt. De handschoen is te tik om die spanning te geleiden naar het scherm van je iPhone.

Toegevoegd na 47 seconden:
tik=dik
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het touchscreen werkt dmv de lading van je huid, en dat geeft leer niet door.

Toegevoegd na 1 uur:
Overigens kun je op Dealextreme voor een klein prijsje een stylus (pennetje) kopen voor je iPhone.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een bifiworstje ook wel wifiworstje genoemd gaat het prima in combinatie met de handschoen.