hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn blackberry geen geluid maakt als ik een foto neem?

Mijn blackberry torch 9800 maakt altijd een geluidje als ik een foto maak, ik kon niks bij instellingen vinden over hoe je het uit kan zetten. Mijn mobiel op stil zetten werkte ook niet! Ik vind dit heel vervelend dus ik zou het waarderen als iemand dit op kan lossen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onmogelijk

Het beste antwoord

het geluid van de shutter is special ingesteld om privacy redenen zodat je niet stiekum foto,s kunt maken
In sommige landen is het zelf wettig vastgelegd dat dit moet.
japan china korea bijv dus als je phone daar vandaan komt dan is dat verplicht in het systeem ingebakken

Als je dat wilt veranderen moet je meestal een illegale firmware update uitvoeren via usb kabel o.i.d
daarmee verlies je alle garantie vrees ik
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke bedankt, wel jammer want ik vind het bijzonder irritant

Andere antwoorden (2)

Kan niet bij een bb
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is onmogelijk. Blackberry zorgt ervoor dat bij cameragebruik altijd geluiden te horen zijn. Dit is om ongewenst fotograferen niet mogelijk te maken. Bij de vorige Blackberries kon je nog een CameraMuteApp downloaden maar bij de Torch werkt het niet.