Wat moet ik doen om te zorgen dat mijn sd kaart (geheugenkaart, 4gb) het doet op mijn telefoon?

Ik heb een samsung galaxy 551. Pas heb ik een sd kaart gekocht voor mijn telefoon. Alleen ik download apps en muziek, maar mijn kaart blijft leeg en alles wordt in de telefoon opgeslagen die nu geen geheugen meer heeft. Weet iemand een oplossing om mijn geheugenkaart te laten werken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Jouw geheugenkaart doet het gewoon zie ik? Via android market moet je de applicatie app2sd downloaden om al je geinstalleerde apps te verplaatsen naar je geheugenkaart. Android doet dit niet automatisch en daarom blijft je geheugenkaart leeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan is er iets mis met je geheugenkaart. Heb je je kaartje gekoppeld aan je computer? Probeer via de pc wat muziekbestanden o.i.d. erop te zetten. Als dit ook niet lukt, heb je een ander kaartje nodig
Het ligt ook aan de versie van Android. Sinds Gingerbreak 2.3.5 zit apps2sd funtionaliteit grotendeels in het OS ingebakken. Je kunt dan naar settings / applications, en per applicatie kijken of er een optie is om hem naar de SD kaart te verhuizen. Sommige applicaties ondersteunen dat niet, bv widgets moeten altijd op het phone memory staan om goed te kunnen werken.