Moet je internet hebben voor een QR code te kunnen scannen?

Dus als ik een zie langs de weg moet ik dan internet hebben want het moet toch verbinding maken of is het gratis?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.5K

Het beste antwoord

Voor het scannen op zichzelf is geen internetverbinding nodig, het is afhankelijk van de QR-app die je gebruikt wat er met de gelezen informatie gebeurt.
Sommige QR-scanners gaan in geval van een webadres meteen op zoek, andere geven de tekst op je scherm weer en geven jou de keuze tussen alleen lezen of verbinding maken.
Als er een QR-code met alleen tekst gescand wordt zal er sowieso geen internetverbinding gemaakt worden.
Voorbeeld hieronder: alleen tekst. (mijn naam)

Toegevoegd na 35 minuten:
Tweede voorbeeld: tekst van Loek037 (grappig)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had zo'n qr met character alleen mijn naam, geen url, als avatar op GV, maar die werd door de moderaartors
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had zo'n qr met character alleen mijn naam, geen url, als avatar op GV, maar die werd door de moderaartors eraf gehaald.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk omdat er een hoop QR codes op GV zitten/zaten. Volgens mij had Koosknip er zelf ook een?!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, bovenstaande naam-QR was een tijdje mijn avatar op GV.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok dan weet ik dat :D

Andere antwoorden (2)

Waarschijnlijk moet hij via een internetverbinding opzoeken wat er in de QR Code zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat "in de QR-code zit" is een regel tekst, die wordt zonder meer gelezen.
Alleen als er een webadres in staat dan kán de QR-app op internet gaan zoeken, maar dat is niet noodzakelijk.
Een QR-code bevat bepaalde informatie. Bijvoorbeeld een naam, contactgegevens, of een URL. Om die gegevens te lezen, heb je geen internet nodig.
Maar omdat de meeste QR-codes die je onderweg ziet een URL zijn, heb je natuurlijk wel internet nodig als je die website wilt bezoeken.
bamibal