Moet je internet hebben voor een QR code te kunnen scannen?

Dus als ik een zie langs de weg moet ik dan internet hebben want het moet toch verbinding maken of is het gratis?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Voor het scannen op zichzelf is geen internetverbinding nodig, het is afhankelijk van de QR-app die je gebruikt wat er met de gelezen informatie gebeurt. Sommige QR-scanners gaan in geval van een webadres meteen op zoek, andere geven de tekst op je scherm weer en geven jou de keuze tussen alleen lezen of verbinding maken. Als er een QR-code met alleen tekst gescand wordt zal er sowieso geen internetverbinding gemaakt worden. Voorbeeld hieronder: alleen tekst. (mijn naam) Toegevoegd na 35 minuten: Tweede voorbeeld: tekst van Loek037 (grappig)

Waarschijnlijk moet hij via een internetverbinding opzoeken wat er in de QR Code zit.

Een QR-code bevat bepaalde informatie. Bijvoorbeeld een naam, contactgegevens, of een URL. Om die gegevens te lezen, heb je geen internet nodig. Maar omdat de meeste QR-codes die je onderweg ziet een URL zijn, heb je natuurlijk wel internet nodig als je die website wilt bezoeken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100