Weet iemand een Zonne oplader om mijn Nokia N8 van stroom te voorzien?

het is voor op spitsbergen, dus je hebt continue zonlicht, ik heb van 120 mA gehoord dat dat niet heel erg veel is.

weet iemand een goed paneeltje met meer capaciteit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het blijft lastig om precies een goede zonnelader te vinden aangezien de meeste omschrijvingen op Internet niet erg helder zijn. In zijn algemeenheid zal gelden dat grotere panelen (die meer zonlicht vangen) ook wat sneller een apparaat kunnen opladen dan kleinere panelen.

Volgens mij moet je je voor de oplaadtijd je vooral richten op de outputcijfers van het paneel, meestal uitgedrukt in mAh (geleverde mili-ampere per uur).

Ik kwam de volgende panelen tegen. Het zou interessant voor je kunnen zijn (Nokia wordt expliciet vermeld):
http://www.bespaarbazaar.nl/oplader-zonne-energie-p-1085.html of http://www.bespaarbazaar.nl/platinum-solar-charger-am110-p-1568.html

Een overzicht vind je op: http://www.bespaarbazaar.nl/duurzaam-kamperen-zonne-opladers-c-195_123.html?gclid=CJ-L0KCSkK0CFcUl3god3VtaoQ
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weer totaal fout gebruik van de eenheid mAh: het is niet milliampere-PER-uur, het is milliampere MAAL uur.
Er staat geen deelstreep voor de h van uur zoals wel het geval is bij km/h voor kilometer per uur. De stroom wordt, afhankelijk van de belichting, continu geleverd, de eenheid mAh heeft betrekking op de capaciteit van de telefoonaccu. Als de capaciteit van de accu 1200 mAh is dan zal een zonnelader van 120 mA er 10 uur over doen om (bij optimale belichting) de accu volledig op te laden.

Andere antwoorden (1)

Bij de action koop je er een voor 10 euro