Blackberry is een beetje nat geworden, valt hij nog te redden?

Tijdens het tandenpoetsen is er wat water in mijn BlackBerry gekomen. Ik heb meteen de batterij eruit gehaald en de simkaart ook. Heb daarna met de fohn even wat gedroogd en daarna op de verwarming gelegd. Hij ging af en toe aan, laadde een klein deel van het beginbalkje en viel dan weer uit. Dit herhaalde hij meerdere keren. Ik fohnde nog een keer en toen deed ie het. Daarna viel hij uit, nu probeer ik hem weer aan te doen en laad hij telkens ongeveer 2/10 van het beginbalkje. Daarna valt hij met een flitsje uit. Dit herhaalt zich steeds. Is mijn BB uberhaupt nog te redden? Of kan ik het schudden .. Ik lees op internet verhalen van BB's die in zee zijn gevallen en het nog doen..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerst een paar dagen laten drogen, dan pas weer aanzetten.

Antwoorden (2)

Ik ben laatst met mijn blackberry in de sloot gevallen, en 't zelfde probleem gehad. Vervolgens heb ik alle onderdelen los in een bak met droge rijst gelegd. 3 Dagen later deed hij het weer als voorheen :)

NB: Het kan zijn dat je door al jou pogingen om je telefoon te redden dusdanig veel schade hebt aangebracht aan de accu dat deze zal moeten worden vervangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zover mogelijk uit elkaar halen en de losse onderdelen minimaal een dag laten drogen. Mij is het een keer gelukt met een Nokia toestel dat helemaal onder water was geweest. Als je een dubbele radiator hebt, kun je daar een theedoek overheen hangen en daarop alle onderdelen laten drogen. Dan raken ze in ieder geval niet oververhit. Succes!