Wat zijn de voor- en nadelen van jailbreaken van je iPhone?

Ik heb een iPhone 3GS en ben van plan om hem misschien te gaan jailbreaken. Wat zijn de voor en nadelen? Mijn iPhone werkt momenteel op iOS 5.0.1

en.....
Waar kun je het goed en veilig doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (6)

Voordelen:

- Je hebt alle apps gratis.

Nadelen:

- Hij kan stuk gaan, en het is niet erg goed voor je iPhone.

Je moet het zelf maar weten, maar ik zou het niet doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt geen zak van, jailbreaken is meer het zorgen dat je iphone customisable is. En dat apps is bijzaak.
Voordelen:
Je kan veel meer doen met je iDevice omdat je buiten de normale dingen gaat. Zo kan je snellere functies erop zetten (denk maar een SBSettings) en veel gratis apps.

Nadelen:
Hij wordt wel slomer en de kans dat je virussen download is ook groter (maar nog steeds.. klein als je oplet wat je doet).
12 jaar geleden
Veel free Apps alleen wel mogelijk dat hij gebruikt kan worden voor criminele doeleinde omdat ze dan software kunnen installeren dat jij niet door hebt. En op het moment dat de bijv FBI Het door heeft wordt jou idevice gebruikt en dan zit je zwaar in de problemen

Ik Zou het niet doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jailbreaken word gedoogd dus kan de fbi je minder maken dan je schoonmoedr
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahahaha, ja en als de fbi er achter komt dat je een x gespijbeld hebben zit je ook in de problemen zeker?
voordeel is dat je dan niet voor dure apps hoeft te betalen en apps kan downloaden die door apple zijn afgekeurd

nadeel als je iphone kapot gaat en je hebt er nog garantie op dan vervalt de garantie omdat je de iphone hebt gejailbreakt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je iphoen kan niet kapot gaan omdat jailbreaken de hardware niet aantast.
Het voordeel is dat je apps gratis kan downloaden.

Nadelen;
Je kan je ipod niet meer upgraden want itunes accepteert het niet.
Je kan geen muziek meer via itunes op je ipod zetten.
Hij kan slomer worden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hij word niet gerepareerd als hij stuk gaat door een virus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is ALLEMAAL niet waar!

Er kan niks ergs gebeuren met je iPhone
Je jailbreakt je iphone en je kan allerlij gratis apps op zetten maar niet alleen maar apps je kan via cydia ook nog hele leuke dingen doen bijvoorbeeld een andere thema enz.

Er zijn eigerlijk helemaal geen nadelen
En na het jailbreaken werkt je iphone nog gewoon hoe het moet alleen je kan er veel meer mee

Succes

P.s ik heb al 3 jaar een iphone 3G/3GS en nu 4G
Alltijd gejailbreakt en nooit problemen mee gehad