Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is de batterij duur op iOS 5 verbeterd? Ik heb op dit moment nog iOS 4.3.3

Is de batterij duur op iOS 5 verbeterd? Ik heb op dit moment nog iOS 4.3.3

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
673

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Nee!!! Ik ben van iOS 4,7,3 geloof ok naar 5 gegaan en hij is ontzettend snel leeg...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee inderdaad niet! Wellicht door een bug:

"Er zijn veel klachten verschenen over de levensduur van de batterij van iPhones die draaien op de nieuwste software iOS 5. Batterijen verliezen soms 10 procent van hun lading in een uur zonder dat het toestel ogenschijnlijk wordt gebruikt. Apple kan gebruikers vooralsnog geen oplossing bieden. Dat meldt de Nederlandse technologiewebsite Webwereld.
De iPhone gaat in bepaalde gevallen een stuk minder lang mee op een volle batterij dan eerdere iPhones. Sommige gebruikers klagen dat de lading van de accu elk uur maar liefst 10 procent terugloopt. Dat gebeurt ook als het toestel niet of nauwelijks wordt gebruikt.

Het vermoeden bestaat dat het gaat om een bug in de systeemsoftware van de telefoon. Het probleem kan namelijk ook optreden bij gebruikers van oudere modellen die hun systeem hebben geüpgraded naar iOS 5.

Locatiebepaling
Het accuprobleem zou veroorzaakt worden door de locatiebepaling van het toestel. Volgens gebruikersmeldingen online is er een fout in de tijdzone-instelling binnen de locatiediensten van het mobiele besturingssysteem.

Onnodig controleert het toestel dan regelmatig de eigen locatie, om te kunnen bepalen in welke tijdzone het zich bevindt. Die locatiecontrole gebeurt door telkens contact op te nemen met meerdere zendmasten, waardoor de batterijduur flink afneemt.

Analyse
Apple vraagt gebruikers om een analyseprogramma te installeren, Hiermee hoopt het bedrijf sneller een oplossing te vinden voor het probleem. (ad/sg)"
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb het idee dat het verbeterd is. maar ik heb ook alle onzinnige dingen zoals lokatievoorziening uitstaan
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De batterij van mijn ipad werkt perfect, maar die van mijn ipod is ronduit slecht te noemen na update iOS5. Iets slurpt die batterij leeg.......
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding