Ik het het internet van UPC via kabel. Nu wil ik ook een draadloos internet. Kan het met alle wifi-routers? Of enkel met een router van UPC? Dank!

Toegevoegd na 5 minuten:
Welke router kunt u me aanbevelen? Dank!

Toegevoegd na 16 minuten:
Is deze router voldoende?
http://www.zercom.eu/index.php?dispatch=products.view&product_id=144443
Of moet ik nog iets kopen?

Toegevoegd na 30 minuten:
Of deze router?
http://www.zercom.eu/index.php?dispatch=products.view&product_id=43316

12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ja dat kan met alle routers die wifi ondersteunen, meestal zit er dan een antenne op het apparaat. Je toetst je ip adres in de adresbalk en gaat naar je routerinstellingen. Daarna klik je op wifi instellingen en uitgebreid weergave. Daar zult u uw wifi wachtwoord kunnen vinden. Toets dat in op de te verbinden wifi apparaat en u zult verbonden worden met het thuisnetwerk en internet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bovenstaande antwoord is flauwekul, in principe kun je alle wifi-routers gebruiken die het MAC adres kunnen 'spoofen' van je UPC router, UPC filtert de verbinding op MAC adres, als die dus hetzelfde blijft van je originele router dan is er niks aan de hand, je kunt ook een router achter je UPC router/modem hangen, maar dan moet je iets meer configureren, maar hoe dat moet is router afhankelijk....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je nu nog een kabelmodem zonder wifi hebt dan heb je kennelijk al heel lang internet van UPC.

Een tip: vraag bij UPC naar de volgende mogelijkheid die mij bij mijn eigen kabelaanbieder door de helpdesk zelf werd aangeraden:

1. zeg je (stilzwijgend verlengde) abonnement op, dat kan per maand.

2. neem direct een nieuw abonnement, je krijgt dan het nieuwste modem met wifi, vaak met een welkomskorting op het abonnement van 50% voor de eerste paar maanden.

Je moet dan nog wel je oude modem terugsturen, maar al met al ben je goedkoop uit en hebt gelijk een snellere en betere router.

Het enige nadeel zou het feit zijn dat het contract nu weer voor 1 of 2 jaar vast staat, maar omdat je oude abonnement kennelijk al jaren stilzwijgend verlengd werd zal dat geen bezwaar zijn.

Toegevoegd na 5 minuten:
Het is ook nog aan te raden in verband met het feit dat oudere kabelmodems vaak nog niet de hoogste snelheden aankunnen, een moderne wifi-router achter een traag modem komt dan ook niet goed tot zijn recht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wouter2011
12 jaar geleden
Dank! Wat een goed idee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op zich een goed idee, was het niet dat het niet meer kan. UPC levert geen modems meer met wifi. Ze verkopen nu ook gewoon losse routers erbij als je wifi wilt en voor een dubbele prijs dan als je hem in een winkel zou kopen.
Ik weet dit omdat ik het ook geprobeerd heb een paar maanden geleden en UPC me dus vertelde dat ze dat niet meer doen en geen wifi modems meer leveren.Ik heb wel een nieuw modem gekregen ,maar zonder wifi dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.upc.nl/internet/internet_diensten/draadloos_internet/