Ik dacht te hebben gehoord dat je met iOS 5 draadloos kon synchroniseren met iTunes, klopt dit, zo ja, hoe dan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja als je je iphone update naar ios 5, kan met met icloud.
Bij instellingen vindt je icloud, daar kun je je iphone draadlood syncen met itunes.
Let op!: je hebt maar 5gb opslagruimte. Wil je meer opslagruimte dan moet je dat opkopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
iCloud heeft opzich weinig te maken met draadloos synchroniseren. In huis kun je, zodra Mac/PC en iPhone op hetzelfde netwerk zitten, de synchronisatie draadloos laten verlopen. Er wordt dan geen gebruik gemaakt van iCloud maar puur van een directe verbinding tussen iPhone en computer (via de router). Zoals ik in een reactie op het andere antwoord al zei: je iPhone moet dan wel verbonden zijn met het lichtnet.

Andere antwoorden (1)

Wat de persoon hierboven zegt klopt. Vervolgens moet je iTunes openen en zorgen dat je met je iPod/iPhone/iPad op hetzelfde WiFi(!) netwerk zit als je computer. Je moet ook eerst de laatste versie van iTunes gedownload hebben! Als het goed is zie je dan het iDevice in iTunes verschijnen zoas je gewend bent, maar dan zonder kabel ertussen. Je kunt ook bij de instellingen op je iDinges kiezen of je de backup op je computer of in iCloud wilt zetten. Je moet trouwens ook een iCloud account maken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En niet te vergeten: Je iPhone of iPod moet zijn aangesloten op het lichtnet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat vind ik dus allemaal een beetje vaag. Ik heb hierover ook een vraag gesteld omdat ik gisteren en vanochtend nog gewoon zonder aangesloten te zijn op het lichtnet of computer kon synchroniseren, maar vanmiddag niet meer. Toen moest ik hem opeens op de computer aansluiten (met een kabel dus) voordat het apparaat in iTunes verscheen. Ook in de docking station werd ie niet herkend...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zou ik niet weten. Ik heb weinig baat bij die functie, heb altijd wel een dockkabel bij me en het feit dat ie aan het lichtnet moet zijn aangesloten haalt voor mij het voordeel van draadloos weg.