Hoe beperkend is de 8Gb geheugen bij de eenvoudigste iphone?

Wat gebruikt er allemaal veel opslagruimte op de iphone dat je 64GB ipv 8GB zou nemen en daar 200 euro meer voor zou betalen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

ligt eraan wat je erop gooit.
Ik heb bijvoorbeeld een 80gb ipod classic waar 40gb aan muziek (4mb per liedje), podcasts (100mb p/p) en filmpjes ( ca. 350mb per filmpje) op staan, maar deze heeft ook immens veel capaciteit. die voor 30gb is gevuld aan muziek (4mb per liedje) en daarnaast nemen podcasts ook veel ruimte in (min. 100mb p/p). filmpjes zou ik er niet opgooien, want dat kan zo 350mb per filmpje zijn!

Daarnaast moet worden gedacht aan de apps die je download. De meeste applicaties zijn niet erg groot, hooguit paar mb's ligt er sterk aan welke apps uiteraard).

Ik heb ook gedacht een ipod touch te halen, maar ik zou liever voor de 16gb gaan omdat je er dan veel meer muziek op kan zetten, en dat is tenslotte waarom je zo n product koopt, neem ik aan, ik wel iig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Apps kunnen zeer veel ruimte innemen, ik denk dat dat de voornaamste reden is.
Ritsuka
12 jaar geleden
Je hebt geen 8GB vrij, maar hooguit 7 omdat de firmware ruimte nodig heeft. 7GB is genoeg voor 20cd's in mp3 formaat en voor een beetje muziekliefhebber is dat niet veel. En al zou je dat genoeg vinden, dan blijft er na de muziek geen ruimte meer over voor apps. En filmen, wat de Iphone in HD kwaliteit kan, kun je dan helemaal wel vergeten omdat je de filmpjes niet kunt opslaan.
paulus811