kan ik een latere versie van blackberry messenger verwijderen om weer de eerdere versie te gebruiken?

Ik heb een nieuwe versie gedownload en die bevalt me niet..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ben jij niet tevreden over BlackBerry Messenger 5.0 en wil jij eigenlijk gewoon de originele simpele versie van de BlackBerry Messenger terug, oftewel BlackBerry Messenger versie 4.x?

Hieronder zal kort besproken worden hoe je jou huidige BlackBerry Messenger 5.0 kan downgraden naar de BlackBerry Messenger versie 4.x.

Stap 1. Zorg er voor dat je de oude OS software download die de BlackBerry had bij aanschaffing.

Voorbeeld: Wij hebben voor het downgraden gebruik gemaakt van de BlackBerry Bold 9000 en daarom OS v 4.6.0.92 software teruggezet.

Voor de oude OS software kan je terecht op de site van jou provider:

KPN: http://tiny.cc/bohp7

Orange: http://tiny.cc/jtp3y

T-Mobile: http://tiny.cc/yv4lv

Vodafone: http://tiny.cc/rqfry

Voor de Mac gebruiker: Bij de Desktop Manager zie je onder Toepassingen de knop ‘Andere versies weergeven’. Kies hiervoor voor de laagste downgrade OS versie.

Stap 2. Wanneer je deze OS software gedownload hebt, installeer je het op je PC

Stap 3. Verwijder BlackBerry Messenger 5.0 van je BlackBerry toestel.

Kies hiervoor voor Opties gevolgd door Toepassingen (Applications). Zie hiervoor ook eerder blog bericht: APPLICATIE VERWIJDEREN VAN JE BLACKBERRY

Stap 4. Open BlackBerry Desktop Manager op je PC en sluit je BlackBerry toestel aan via de USB poort.

Selecteer Toepassingen (Application loader) en klik op de Add/Remove Toepassingen (Applications) knop.

Stap 5. Wanneer je in de Toepassingen (Application) selectie bent, vink dan BlackBerry Messenger aan.

Als het goed is zie je nu de BlackBerry Messenger 4.x versie. Wij hebben hiervoor de BlackBerry Bold 9000 gebruikt en zagen versie 4.6.

Voor de Mac gebruiker: Bij de Desktop Manager zie je onder Toepassingen de knop ‘Toepassingen verwijderen/installeren’. Klik hierop en vervolgens verschijnen diverse applicaties waaronder BlackBerry Messenger 4.x versie.

Stap 6. Start je BlackBerry toestel opnieuw op.

LET OP! Vergeet niet eerst een back up te maken van je BlackBerry met behulp van de Desktop Manager.

Dit heeft voor ons geholpen op de BlackBerry Bold 9000. Wij zijn benieuwd of dit voor jullie ook gaat werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stap 2: dat zou ik helaas niet weten.
Stap 3: kijk hier even http://blog.ping-onderdelen.nl/2009/10/26/hoe-verwijder-je-een-applicatie-van-je-blackberry/ Succes.
Vragen mag altijd ;).