kan ik op mijn smartphone met gps de coordinaten van mijn positie aflezen?

als ik een smartphone met gps koop, verwacht ik rechtstreeks de coordinaten van mijn locatie te kunnen aflezen. Klopt dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

Meestal heeft de smartphone geen apart programma om de coördinaten af te lezen.
Wel kun je op internet veel programma's vinden die je kunt installeren op de telefoon die het aflezen wél mogelijk maken.
Sommige zijn gratis, andere zijn koopprogramma's zoals bijvoorbeeld Tomtom7 voor Windows Mobile.
Afhankelijk van het besturingssysteem op jouw smartphone kun je zoeken op de sites voor apps en (gratis)software.

Toegevoegd na 5 minuten:
Hieronder een screenshot van zo'n gratis programma, in dit geval een fietscomputer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee meestal kan dat niet.