Is rooten van android toestel veilig?

Ik heb mijn iphone ingeruild tegen ern galaxy s
Maar nu zit ik eraan te denken om hem te rooten aangezien dit voor mij veel voordelen heeft..
Nu is de vraag is dit veilig? Zoals jailbreaken bij iphone heb je altijd de itunes restore werkt dit ook zo met android?ik heb dit.nergens duidelijk kunnen vinden

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Mits je het goed doet is het veilig. Op sites als XDA en tweakers is heel veel te vinden over het rooten. Hoe je het doet, wat de risico's zijn zijn daar allemaal op terug te vinden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt altijd kans om je toestel te 'brikken', maar dat is het risico waarvan jij moet weten dat het kan gebeuren.

Je hebt in ieder geval geen garantie op een geroot toestel die defect gaat.