Als ik muziek op mijn bb curve probeer te zetten via het bijgeleverde SD kaartje geeft hij aan: de schijf is tegen schrijven beveiligt watmoetikdoen?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik vind het zeer vervelend dat hij dit aangeeft. Ik ga volgende week op vakantie en zou graag wat muziek op mijn bb willen. Kan iemand mij zeggen hoe ik ervoor kan zorgen dat hij de muziek erop kan kopiëren zonder foutcodes?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
Heb je je BB via een kabeltje aan je computer gekoppeld, of heb je je kaartje in je computer gestoken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wellicht probeer je het micro SD kaartje met een adapter in een kaartlezer voor gewone SD kaartjes te vullen met jouw muziek.
Het schuifje op de adapter kan bij het insteken van de adapter in de kaartlezer gemakkelijk op "lock" schuiven.
Ik heb hier al meermalen last van gehad, een strookje plakband dat je strak over het schuifje in de "unlock"-stand plakt kan dat voorkomen.

Het beste antwoord

Op de zijkant van het SD kaartje zit een schuifschakelaartje, dat staat waarschijnlijk op "lock"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
In een BB Curve gaat een micro-sd, en die heeft niet zo'n schuifje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op een micro-sd zit ook zo'n schuifje.... ecgt waar
bamibal
12 jaar geleden
@bigmomma: Er wordt vaak een sd-naar-microsd-adapter meegeleverd, waar wel zo'n schuifje op zit. Maar op een microsd zit echt geen schuifje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb even gekeken, inderdaad heeft de BB een micro SD kaartje nodig, die heeft géén schuifje, hij heeft ook maar 8 aansluitingen i.p.v. 9 bij de gewone SD kaart met schuifje.
Mijn antwoord leidt dus niet tot een oplossing, sorry!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hartelijk bedankt, het kwam inderdaad doordat ik hem op lock had staan!

Andere antwoorden (2)

De schrijfbeveiliging uitzetten.

Toegevoegd na 18 minuten:
Mogelijk zit het probleem in de cardreader. Er zijn nogal wat cardreaders die de wat nieuwere kaarten niet begrijpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt hem proberen te formatteren, misschien lukt het dan wel. Als formatteren wel lukt zou dat het probleem kunnen oplossen. Al zit er een kans in dat formatteren dan ook niet lukt. Dan moet je waarschijnlijk even langs de winkel of Phonehouse om het met een ander kaartje te proberen. Officieel valt dat gewoon onder de garantie en anders zou je voor een euro of 8 ook gelijk een 4GB kaartje kunnen aanschaffen daar. Wel eerst proberen daar of ie het doet dan he :-) Succes!