welk toestel en wanneer met touchscreen kwam als eerst uit?

welke telefoon was als eerste op de markt met touchscreen en wanneer kwam die uit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Touchschermen zijn niet nieuw(ig). Voor de mobiele smartphones had je de pda's zoals palm. Deze hadden ook al een touchscherm, voor met een pennetje.

Het beste antwoord

De iPhone was de eerste telefoon met een aanraakgevoelig (capacitief) touchscreen. Revolutie of niet, feit is dat er nu, vijf jaar na de introductie van iPhone, steeds meer toestellen met zo’n capacitief scherm op de markt komen.

Toegevoegd na 4 minuten:
29 juni 2007
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

http://en.wikipedia.org/wiki/IBM_Simon Deze lijkt me (een van) de eerste.

Toegevoegd na 2 minuten:
De bovenstaande telefoon is overigens uit 1989.

Verder nog deze: http://www.techeblog.com/index.php/tech-gadget/apple-touchscreen-phone-circa-1983

Geen mobiele telefoon, maar wel een telefoon. (1983)