Als je en product in het buitenland koopt (Amerika/China) dan is dit vaak goedkoper omdat er geen omzetbelasting (btw) over berekend is. De kans is groot dat als je het apparaat naar Nederland laat komen je een aanslag van de douane krijgt om dit alsnog te betalen. Bij invoer uit het buitenland moeten er papieren als een proforma factuur zijn bijgevoegd, hierop staat wat het products is en wat de waarde hiervan zou zijn, en de douane heeft toestemming deze te bekijken. Op basis hiervan krijg je dan alsnog een aanslag om de BTW te betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja ik denk het wel als dat goedkoper uitkomt want bij een iPod heb je niet het probleem zoals bij een iPhone, die is dan namelijk locked
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja & Nee
Ja, zie vorige reactie
Nee, als er iets mis is met de iPod kan je hem niet zo makkelijk ruilen. Tenzij je maandelijks naar Amerika gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja het kan , je hebt dan wel de Amerikaanse AppStore dus spellen in het Amerikaans
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je koopt hem in de USA, in NL maak je een iTunes account aan dus gewoon NL AppStore.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet lullen draak