Simpel is nu T-Mobile, kan je nu wel BB internet nemen?

Mijn dochter heeft nu bij simpel 100 belminuten en 1000 smsjes het loopt tot april 2012.
Maar haar mobiel is nu kapot en we zijn op zoek naar een BlackBerry. Nu snap ik al die begrippen niet zo goed en misschien dat jullie een oplossing hebben. Als ik nu bij jullie een BB koop en de Simkaart van Simpel houdt is het dan mogelijk om BB internet erbij te nemen of moet ik dan echt van provider veranderen.

Toegevoegd na 1 minuut:
De vraag was aan T-Mobile gesteld, maar kreeg een wazig antwoord.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Voor blackberry internet heb je een speciale internet bundel nodig. Deze is niet verkrijgbaar bij simpel. Op zich kun je wel internetten op de bb maar ping en de speciale bb services kunnen niet gebruikt worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt gewoon, als het toestel dan simlockvrij is +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee ik denk het niet, waarschijnlijk moet dat dan echt via T-Mobile gaan en niet een onderneming die alleen via dat netwerk gaat. Aangezien Simpel vóór T-Mobile over het netwerk van KPN ging, hadden ze toen ook BB diensten kunnen aanbieden als dat bij T-Mobile ook zou kunnen.
Ook staat er niets op de site van Simpel over BB diensten, en ik denk dat dat sowieso aangeeft dat ze die niet aanbieden :)
T-Mobile is nu enkel het 'moederbedrijf' van Simpel. Verder blijft Simpel net zo simpel als het altijd al was, en veranderd er niet veel voor de gebruiker. De overnamen is vooral van toepassing voor de mensen binnen het bedrijf, die nu een andere werkgever hebben. Als gebruiker merk je eventueel dat Simpel nu gebruik gaat maken van T-mobile zendmasten (maar zelfs dit hoeft niet persé merkbaar te zijn).

Binnen het Simpel abonnement bestaat er geen versie met BB internet, dit is dus onmogelijk. Evenals het onmogelijk is om BB internet bij een ander T-mobile abonnement te nemen die niet voor BB is bedoeld. Die zijn toch ook van T-mobile? Om te kunnen pingen en andere BB functies heb je een speciaal abonnement nodig voor de Blackberry, bijvoorbeeld van T-mobile. Dit wil niet zeggen dat je met elk T-mobile abonnement kunt pingen, en dus ook niet met Simpel, nu dat onder T-mobile valt. Er vallen zoveel abonnementen onder T-Mobile, waarmee je niet kunt pingen. Enkel en alleen het BB-abonnement van T-mobile is hiervoor geschikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat begrijp ik volledig hoor ;-)
Ik vind het ook een goed idee van u dat u dit zowel naar T-Mobile als Simpel heeft gestuurd, als meer mensen dit doen gaat er wellicht een lichtje bij 1 van de 2 branden dat ze dit wat duidelijker zouden kunnen aangeven. Succes met het kopen van de BB en als er nog meer vragen zijn hoor ik het graag, wellicht kan ik nog een keer helpen ;-)