Bij FaceTime op de iPhone is er geen sprake van een losse app zoals bij de iPod Touch 4G wel het geval is. De instellingen voor FaceTime vind je onder Instellingen > Telefoon. Let er wel op dat het activeren een paar cent kan kosten, dit is eenmalig nodig. Bij T-Mobile wordt overigens deze activatie niet in rekening gebracht.

Hierna kun je emailadressen in je telefoonboek aan contacten toevoegen (dit moet wel het emailadres van het Apple ID van de andere persoon zijn), waarna er een FaceTime knop verschijnt bij dat contact. Druk hierop en kies voor het emailadres van die persoon en er wordt met FaceTime contact gelegd.

Overigens is voor FaceTime wel een WiFi netwerk benodigd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is niet de normale gang. Sowieso hoeft er enkel opnieuw geactiveerd te worden voor FaceTime als de iPhone volledig is gereset naar de fabrieksinstellingen, bij het (opnieuw) opstarten of het uit de flightmode halen van de iPhone zou dit niet moeten. Overigens 'rekent' T-Mobile de kosten wel, maar wordt niet van je rekening afgeschreven. Daar zijn meerdere resultaten via Google over te vinden en ik heb ook niets voor de activatie van FaceTime betaald. Kijk sowieso even na of het echt klopt dat je opnieuw FaceTime moet activeren na het opnieuw opstarten want dat is normaal niet nodig.

Andere antwoorden (3)

Heeft U de zwarte iPhone 4?
Het is namelijk niet mogelijk op de iPhone 3GS of lager
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
FaceTime is alleen mogelijk op een iPhone/iPod 4, als je op een iPhone 3G gebruikt kost dat geld op een iPod niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3GS heeft niet eens een voorkant camera ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, 3G, dat netwerk...
U heeft waarschijnlijk iphone 3
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet heus wel wat ik zelf heb!