wat is muziek streamen op je telefoon?

is dat bijvoorbeeld ook muziek meteen van een site op je telefoon downloaden? ik heb een blackberry, en een vriendin gaf me een site om dit te doen. Op de site van mtv mobile stond echter dat muziek streamen erg veel data verbruikt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Streamen is dat de data over het internet wordt gestuurd en op je telefoon afgespeeld, dan download je het niet en het het kost zoveel data omdat alles over internet gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je telefoon het ondersteunt wel, maar niet via die site.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of je het download of streamt maakt in principe niet uit, streamen is ook een vorm van downloaden alleen blijft het bestand niet op je apparaat achter. Als je het echter 2x wil luisteren verbruik je met streamen meer data omdat je het dan weer moet streamen (dus weer een download) actie.
Streamen kan je zien als downloaden zonder dat het gedowloade (muzieknummer) achterblijft op je telefoon. Streamen kost dus net zoveel data als het bestand downloaden. Echter als je het nummer meerdere keren wil beluisteren moet je dus meerdere keren hetzelfde nummer "downloaden" eigenlijk dus kost het nog meer data. Als je bang bent dat je je databundel overschrijdt kan je beter een zooi nummers thuis met je wifi verbinding downloaden of gewoon van je pc overzetten naar je BB.