Wat betekent dit?

Ik wil een nieuwe telefoon maar toen ik keek stond er dit bij, wat betekent dat?

Simlock:
Ja, netwerklock (unlockkosten: €100,- in het eerste jaar, daarna gratis)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat betekent als je een simkaart van een andere provider dan de provider waar de telefoon mee geleverd word er in wil doen, je 100 euro moet betalen om de telefoon te unlocken.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het maakt voor jou niet uit, omdat je waarschijnlijk al bij de provider zit waar de telefoon van is. Zo niet, dan kan je makkelijk met nummerbehoud overstappen van provider.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja inderdaad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dan zal je hem eerst moeten unlocken, dat is dan wel gratis.

Andere antwoorden (3)

Dat je hem koopt met een bepaalde simkaart, en er geen andere van een andere provider in kan doen.

Stel: je koopt een telefoon van T-Mobile. Maar je wilt liever een kaartje van KPN gebruiken. Dit kan niet, omdat er een simlock op staat. Als je die wilt laten verwijderen, waardoor je KPN kaartje er wel in kan, kost dat in het eerste jaar dat je de telefoon hebt €100,-.
Als je de simlock meer dan een jaar na de aankoop van de telefoon wil verwijderen, dan kan dit gratis.

Toegevoegd na 1 minuut:
Trouwens, als je hem simlock vrij wilt hebben, moet je met de provider contact opnemen waarvan je de telefoon gekocht hebt (dus niet die waar je naar toe wilt, maar die waar je vanaf wilt).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij is dan niet simlockvrij, je provider probeert je op te lichten (mijn mening, je kunt dit voor een tientje op de markt laten doen) door je 100 euro te laten betalen om van die simlock af te komen. Meestal kun je dan als je contract is afgelopen gratis van die lock afkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een simlock is dat je er alleen met de simkaart die bij je telefoon hoort mee kan bellen. Simkaarten van andere providers doen het niet in deze telefoon.
Als je er eerst een jaar mee gaat bellen, verdien je op deze manier het toestel terug voor je provider. Na een jaar is dat wat hun betreft gebeurd