Houdt een smartphone het langer vol wanneer je er een zwaardere accu in zou plaatsen?

Tegenwoordig houden de batterijen van een smartphone het vaak maar net een dag uit op een acculading. Zou de levensduur verlengd kunnen worden door in je telefoon een accu met een hoger milliampere te plaatsen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, dat kan. Er zijn voor veel telefoons extra grote accu's te koop, maar meestal van een niet-origineel merk. Het nadeel is dat zo'n accu ook echt groter is, en dat je dan ook een ander achterklepje nodig hebt. Ook past je telefoon niet meer zo makkelijk in zijn hoesje of carkit.
bamibal
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Super! Dank voor je antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt, hoe meer ampere uur de batterij heeft, hoe langer je smartphone blijft werken zonder de batterij weer op te laden.