Is internetten en msn'en op de Blackberry curve 8520 gratis?

Ik heb mij sinds gisteren een Blackberry curve 8520 aangeschaft. Ik vind het geweldig wat hij allemaal kan , internetten , msn'n enzo. Nu vroeg ik me echter af of dit allemaal kosteloos is of ik me eind deze maand aan een torenhoge telefoonrekening kan verwachten. Wifi is ingeschakeld , maar volgens mij niet verbonden met een netwerk. Mijn hoofdvraag was vooral of de Blackberry Messenger gratis was.
Dankjewel!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Internet via Wi-Fi is gratis, maar internetten via 3G (telefoonnetwerk) kost wel geld.
Let hier dus wel op, als je dit graag wilt moet je een internet abonnement erbij nemen, want de kosten lopen snel op.
Kimath
13 jaar geleden
Het hangt af van wat voor abbo je hebt. Als je een BIS abbo hebt kan je gratis internetten en msn'en en pingen. Let wel op hoeveel MB je abbo heeft. Thuis op WIFI aansluiten zou je moeten kunnen zien bij je WIFI instellingen. Dan staat er een groen v'tje in het hokje achter de naam van het netwerk waar je op zit. WIFI staat ook pas in je hoofdscherm afgebeeld als je daadwerkelijk verbinding hebt met het netwerk.
Als je er niet uitkomt, laat maar ff weten dan. Dan help ik je er verder mee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet eens wat een abbo is , dus ik denk niet dat ik dat heb :D
En de wifi aanduiding op men hoofdscherm heeft er altijd al gestaan , maar ik weet niet met wat ik dan juist verbonden ben , het staat er namelijk altijd , waar ik ook ben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een abbo is een abonnement ;) En een BIS abonnement betekend Blackberry Internet Service. Bij het BIS abonnement krijg je een aantal MB. Ikzelf heb 250 MB. Thuis zit ik altijd op wifi en gaan er dus geen mb's van mn abbo af. Zodra je buiten de deur bent gaat je bb automatisch over op je mobiel netwerk en gaan er dus mb's van je abbo af als je pingt, mns't of van internet gebruik maakt. Wanneer je over je aantal mb heen gaat krijg je meestal een smsje die dat laat weten, weet niet welke proveder je zit..is daar een beetje afhankelijk van. ( Ik heb er nog nooit overheen gezeten ) Je wifi staat wel in je scherm maar waarschijnlijk niet fel, maar donker. Dan ben je niet ingelogt op het draadloos netwerk. Maar dat kune je wel instellen. ( Als je dus wel een draadloos netwerk hebt thuis he.) Toets je blackberry toest in en ga naar verbindingen beheren. Ga naar wifi opties. Ga naar netwerk zoeken. Klik de naam van je thuisnetwerk in. Als er een wachtwoord op zit word er gevraagd naar een WEP sleutel. Dat is het wachtwoord van je thuisnetwerk. ( Vraag je vader/moeder) die invoeren en instellen maar. Hoop dat je eruit komt! Succes!
Via wifi is het gratis ..