Met een backup-cartridge is het mogelijk om spelletjes op een Micro-SD geheugenkaart te zetten en van daaraf te spelen. De nieuwe cartridges werken op de DSi zonder dat er iets voor omgebouwd of aangepast moet worden. Gewoon de Micro-SD kaart vullen via de PC met de bijgeleverde kaartlezer, in de cartridge stoppen en de cartridge in de DSi doen. Na het inschakelen verschijnt een menu met de spelletjes, deze kunnen eenvoudig geselecteerd worden en starten dan direct. De DSi cartridges werken alleen met spelletjes voor de DS en DS Lite. De nieuwere DSiWare kan met deze methode niet gebruikt worden!

Het is ook mogelijk om een homebrew programma op de kaart te zetten om zodoende films en muziekbestanden af te spelen!

Leverbaar zijn de DSTTi en de Acekard2i. Beide kaarten ondersteunen SDHC geheugenkaartjes, waardoor ook de grootste geheugenkaarten gebruikt kunnen worden (momenteel 16Gb!!!). De kaarten worden geleverd met een USB2.0 kaartlezer voor Micro-SD kaartjes en een Micro-SD kaartje met een capaciteit naar keuze. Op een 2Gb kaartje passen ongeveer 30 spelletjes.

DSTTi

De DSTTi kaart is de goedkoopste die te verkrijgen is maar desondanks zeer compleet en betrouwbaar. Het heeft alle mogelijkheden van de DSTT kaart voor de DS en DS Lite, maar dan voor de DSi.

DSTTi kaart + 2Gb Micro-SD kaart: €35,00
DSTTi kaart + 4Gb Micro-SD kaart: €45,00

http://www.ndstt.net/

Acekard2i

De Acekard2i was de eerste kaart waarmee het op de DSi mogelijk was om DS en DS Lite spelletjes vanaf een geheugenkaartje te spelen. Het is een aangepaste versie van de Acekard2, die zich op de DS en DS Lite al ruimschoots heeft bewezen.

Acekard2 + 2Gb Micro-SD kaart: €40,00
Acekard2 + 4Gb Micro-SD kaart: €50,00

http://www.acekard.com/

Groet:Zoekertje

(Bron : Internet)