Wat is een correcte definitie voor een smartphone?

Voor mijn afstudeer scriptie ben ik bezig met een onderzoek naar het gebruik van de smartphone onder de doelgroep moeders (korte beschrijving).

Hiervoor is het belangrijk dat ik een goede definitie formulier van het begrip: smartphone.

Helaas is er op het internet geen complete beschrijving aanwezig, daarom wil ik graag 'jullie' mening weten wat een goede definitie is hiervoor?

Zelf zat ik te denken om een aantal eisen van deze mobiele telefoon te beschrijven, zoals touchscreen of mogelijkheid om apps te downloaden. Hoor graag jullie reacties!

En natuurlijk alvast bedankt!

Toegevoegd na 19 uur:
Wat vinden jullie van de volgende beschrijving?

Een smartphone is een van de nieuwste generatie mobiele telefoon die uitgebreidere computermogelijkheden biedt. Voorbeelden van een smartphone zijn:
iPhone;
Samsung Galaxy;
HTC desire;
Nokia N8;
Blackberry.
Op smartphone kunnen verschillende apps (applicaties) geïnstalleerd worden, zoals facebook app, buienradar app en de nu.nl app. In functionaliteit kan elke smartphone kan van elkaar verschillen. Dit soort telefoons kunnen hebben meestal de volgende functionaliteiten: een touchscreen, GPS navigatie, camera, een mp3 speler en toegang tot mobiel internet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Een smartphone is een miniatuur zakcomputer met mobiele telefoon functies.

Komt aardig in de buurt denk ik :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Komt inderdaad aardig in de buurt, maar is het nog niet helemaal. Ik moet namelijk een soort definitie creëren, waarbij alle oude mobiele telefoons waar je ook mee kon e-mailen ect vervallen.
Een miniatuur laptop waar je ook mee bellen. Email, internet, en andere dingen die je normaal op je computer doet. Maar dan die je altijd bij je hebt. Denk maar aan telefoons zoals de blackberry, iphone, htc, samsung galaxy etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hele leven in zakformaat ( tegenwoordig)