Duurt het langer als je van Zuid-Limburg naar Zeeland belt dal als je met iemand van een dorp verder belt?

Dus dan bedoel ik dat het langer duurt voordat je hoort wat de persoon in de microfoon zegt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, het duurt een seconde of wat langer voordat je die persoon te spreken krijgt. Want voor een andere provincie moet je namelijk eerst een kengetal intoetsen. Terwijl iemand in een naburig dorp tegenwoordig meestal onder hetzelfde kengetal zit, en je dus alleen het netnummer hoeft te kiezen. Waarbij ik dus uitga van een gewone vaste telefoonverbinding. Bij 06-nummers zal het niets uitmaken.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ik neem aan van niet, al het data verkeer gaat via de satelliet en het maakt dan dus niet uit waar je zit in nederland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zal het tijdverschil vast niet merken.
De snelheid van het licht is ongeveer300.000 km per seconde 8ms. (precies 299.792.458 m / s) Maar electrische signalen hebben een weerstand vermits ze door een draad worden geleid. De snelheid in telefonie ligt tussen de 40 en de 70% van de lichtsnelheid, dus nog steeds minimaal 120.000 km per seconde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, anders zou je vandaag al moeten gaan bellen naar de persoon die je morgen wil spreken aan de andere kant van de aarde (niet gelet op tijdsverschil)
er zouden anders ook hele lange stiltjes vallen tijdens telefoon gesprekken omdat het signaal er zo lang over zou doen.

alles gaat via satellieten, dus afstand maakt niets uit voor de snelheid en andersom
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gvrox
13 jaar geleden
Waar komt dit rare misverstand vandaan dat alles via de satelliet gaat ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet 'alles' in de breedste zin van het woord want het gaat over telefonie in dit geval. dus bedoelde hiermee 'alle telefonie' vond het volgende
Telefoonkabels: Voor het transport van de centrale naar het huis maakt men nog regelmatig gebruik van telefoonkabels. Een telefoonkabel bestaat meestal uit verschillende paren, waarbij de twee geleiders van elk paar om elkaar gedraaid zijn om overspraak te voorkomen.
Straalverbinding:Draadloze straalverbindingen tussen centrales worden veel gebruikt in moeilijk bereikbare gebieden. Satellietverbindingen kunnen toegepast worden tussen individuele abonnees en de operator. of het vandaag de dag nog mogelijk is om zonder tussenkomst van een satelliet een telefonische verbinding te hebben van zuid limburg naar zeeland of een naburig dorp in zuid limburg ..... ? ik kan niet met zekerheid zeggen dat dit mogelijk is, maar ben er wel benieuwd na als dit wel het geval is.
gvrox
13 jaar geleden
Nee, bijna al het telefoonverkeer gaat via kabels (zelfs als je met de VS belt), via de satelliet zou veel te duur zijn (en dan zou je wel een merkbare vertraging krijgen). Dus zeker binnen Nederland komt er geen satelliet aan te pas.